fbpx

Povestea baietelului

Intr-o zi, un baietel s-a dus la scoala. Baietelul era mic, iar scoala era mare. Dar cand a vazut ca intrarea in clasa lui se facea printr-o usa direct in curte, a fost foarte fericit, iar scoala nu i s-a mai parut atat de mare ca la inceput.

Intr-o dimineata, cand baietelul se afla in clasa, profesoara le-a spus copiilor: „astazi o sa facem un desen”, „Grozav” s-a gandit baietelul, caci ii placea mult sa deseneze. Stia sa deseneze o multime de lucruri: lei si tigri, pui si vaci, trenuri si vapoare..si sia- scos cutia cu creioane colorate si a inceput sa deseneze. Dar profesoara a zis: „‘Asteptati, nu incepeti inca”. Si a asteptat pana i s-a parut ca toti copiii sunt pregatiti. „Acum o sa desenam flori”, a zis baietelul, caci ii placea sa deseneze flori. Si a inceput sa deseneze flori frumoase si le-a colorat in rosu, portocaliu si albastru. Dar profesoara le-a spus copiiilor: „Asteptati, va voi arata eu cum sa colorati” si a desenat o floare rosie cu o tulpina verde.”Acum puteti incepe” a zis profesoara. Baietelul a privit floarea profesoarei, apoi s-a uitat la floarea lui. A lui era mai frumoasa decat a profesoarei. Dar n-a spus nimic. A intors doar pagina si a desenat o floare ca cea a profesoarei. Era rosie, cu tulpina verde.

Intr-o alta zi, cand baietelul intrase in clasa prin usa din curte, profesoara le-a spus copiiilor: „Astazi o sa facem ceva din argila”, „Grozav” si-a zis baietelul, caci ii placea sa lucreze cu argila. Stia sa faca tot felul de lucruri din argila: serpi si oameni de zapada, elefanti si camioane..si a inceput sa framante bucata de argila. Dar profesoara a zis: „‘Asteptati, nu sunteti gata sa incepeti”. Si a asteptat pana toti copiii au fost gata. „”Acum o sa facem o farfurie” a zis profesoara, „Grozav” s-a gandit baietlul caci ii placea sa faca farfurii. Dar profesoara le-a zis copiiilor, „Asteptati sa va arat eu cum sa faceti”. Si le-a aratat cum sa faca o farfurie adanca „Asa, acum puteti incepe” a zis profesoara. Baietelul s-a uitat la farfuria profesoarei, apoi la ale sale. II placeau mai mult farfuriile lui, decat farfuria adanca a profesoarei, dar n-a spus niciun cuvant. Si a transformat farfuriile lui intr-o bila mare de argila din care a facut o farfurie adanca si mare ca cea facuta de profesoara.

Si foarte curand, baietelul a invatat sa astepte, sa priveasca, si sa faca lucruri ca cele facute de profesoara si foarte curand n-a mai facut nimic de unul singur. Si s-a intamplat intr-o zi, cand baietelul si familia lui sa se mute intr-o alta casa, intr-un alt oras. Si baietelul a trebuit sa mearga la o alta scoala. Scoala noua era si mai mare, si nu avea nicio usa prin care trebuia sa intre direct din curte in clasa lui. Trebuia sa urce niste trepte inalte, sa mearga de-a lungul unui coridor lung pana ajungea in clasa lui.

In prima zi de scoala profesoara le-a spus copiiilor:

„Astazi o sa facem un desen”, „Grozav” si-a zis baietelul, si a asteptat ca profesoara sa taca si ea n-a spus nimic. S-a plimbat doar prin clasa. Cand a ajuns langa baietel, i-a spus: „Tu nu vrei sa desenezi?”, Ba da a zis baietelul, „Ce desen sa facem?”, „Nu stiu pana nu-l faci” a zis profesoara. „Cum sa-l fac?’ zide baietelul „Cum iti place tie”, a raspuns ea. „Sa-l colorez cum vreau eu?” a mai intrebat baietelul „Cum vrei tu”, a fost raspunsul ei. „Daca toti ar face acelasi desen si l-ati colora la fel, cum sa stiu eu cine l-a facut?” „Nu stiu” a zis baietelul si a inceput sa deseneze o floare rosie cu tulpina verde…

Multumesc Biancai pentru aceasta povestioara frumoasa si plina de talc.

About Author

Mira Loghin

Creator de concepte educaționale care servesc viața trăita conștient. Coach, trainer în comunicare nonviolentă. Omul care a dat prima suflare de viață centrului de educație alternativă pentru copii între 1-10 ani, Lumea lui MOMO. Autoarea cărții„Grădinița pentru totdeanuna” ... dar, înainte de toate acestea, copil universal.

Related posts

2 săptămâni de cadouri pentru 2 ani de carte

Este fix acea perioadă din an, când telefonul sună mai des niciodată, iar emailul curge. Părinții scriu despre problemele pe care le trăiesc în timp ce încearcă să își acomodeze copiii la grădiniță. Lacrimi, întrebări, confuzii..și iar intrebări..și ce mă fac, Mira dacă nu funcționează?? Să schimb grădinița sau...

Citește