fbpx

Ce ne diferențiază

img
metoda educațională

Viziunea noastră educațională se construiește în jurul ideii că fiecare copil este unic iar într-un mediu guvernat de relații de încredere, empatice, pozitive, acesta își poate atinge toate capacitățile sale, fizice, emoționale și cognitive. Altfel spus, nu există rețetă unică de a educa copiii. Doar ascultându-i, observându-i le putem înțelege nevoile și particularitățile. Pentru noi, Lumea lui MOMO,  educația nu este un scop în sine, ci o cale de a atinge împlinirea prin atenție și grijă pentru siguranța copilăriei.

Ce ne diferențiază

img

Obiectivele educaționale sunt stabilite conform programei naționale pentru alternativa educațională Waldorf, a conceptelor pedagogice create de Friedriech Froebel, și Rudolf Steiner, principiilor Comunicării Nonviolente, dar mai ales a propriei viziuni despre educație construită și consolidată în cei 10 ani de educație timpurie.

La baza interacțiunii noastre cu copiii dar și a felului în care abordăm dezvoltarea emoțională, stă Comunicarea Empatică (Nonviolent Communication) metoda creată de Psihoterapeut Dr.Marshal Rosenberg – mai exact punem accent pe grija față de spațiul emoțional al fiecărui copil, cu prioritate pe nevoia de a fi văzut și auzit, acceptat și inclus, pe respect, reciprocitate, iubire necondiționată, siguranță emoțională, încredere și sprijin.


Program de acomodare treptată acordată cu nivelul de stres care intervine în viața copilului odată cu separarea de casă și familiei, odată cu pășirea în mediul social, care pentru el este străin și nesigur. Lucrăm cu anxietățile de separare ale copiilor, cu împlinirea nevoilor de siguranță și încredere, oferind instrumente părinților și educatorilor să susțină acest proces.


Timpul pe care îl petrecem în formarea continuă a echipei, care dincolo de cursuri sau certificări, primesc coaching și consiliere pentru toate situațiile în care se simt provocați, stimulați sau au dificultăți să susțină un proces de acomodare așa cum l-au planificat. La Lumea lui MOMO, am co-creat un cerc al siguranței emoționale, al prieteniei, al liberii exprimări, în care fiecare educator se simte parte dintr-un întreg.


Jocul, arta educației constă în a-i întâlni pe copii acolo unde se află, adică pe propriul teren. Înțelegem că jocul copiilor este cea mai serioasă activitate, pentru că prin joc ei înțeleg viața. Prin joc copiii imită lumea adulților, adică funcțiile de bază ale vieții, creându-și imagini interioare care devin repere solide pentru viața de adult.


Conectare înainte de corectare

Relația noastră cu copiii sta la baza calității procesului educațional,  iar la baza acesteia stă intenția de conectare, adică de stabilire a unei legături. Indiferent că ne jucăm, că pictăm, lucrăm cu lâna sau ceara atunci când suntem împreună, facem parte dintr-o comunitate unde conectarea cu celălalt este cel mai important lucru.

Este cheia care deschide orice inima, în cazul nostru, a copilului. Chiar și atunci când vrem să exprimăm o opinie referitoare la un comportament sau limbaj nepotrivit, intenția să mă conectez cu el înainte este prioritate. Mă gândesc că atunci când i-ai dărâmat construcția lui Matei, oare ai vrut să știe că vrei să construiești și tu una? Bănuiesc că te entuziasmează acest joc și ai vrea să iei și tu parte la el, oare așa este? Pentru că ori de câte ori un adult atrage atenția unui copil fără să se conecteze cu el, mesajul este nu ești în regulă, e ceva greșit la tine.

Ca oameni, ne simțim cel mai în siguranță în prezența unor oameni care ne sunt familiari și care formează familia și comunitatea noastră. Efectele de reglare ale relațiilor puternice acționează ca un factor de protecție în timpul și după evenimentele stresante. Acest lucru este deosebit de important în perioadele volatile. Mulți copii și familii se confruntă cu volatilitate în acest moment din cauza crizei COVID-19, dar și din cauza altor factori care adus stres. Relațiile pozitive, deschise, orientate către conectare, pot atenua aceste efecte prin calmarea sistemului de răspuns la stres al organismului, care, atunci când este susținut în copilăria timpurie, creează un șablon pentru relații viitoare sănătoase.

Limite sănătoase

Gestionarea conflictelor între copii

Conflictele sunt bune atâta timp cât folosim conflictul ca pe o oportunitate din care fiecare să înveţe cum să trăiască în pace cu celălalt, cum să găsească cooperare şi să ofere compasiune, astfel încât să ne simţim cu toţii în siguranţă. Iar aici avem nevoie de sprijinul părinților, cărora le solicitam preia modelul nostru de rezolvare a conflictelor acest lucru va contribui la nevoia copilului de continuitate, acceptare, integrare și siguranță emoțională.

Sunt mai multe feluri prin care ajutăm copiii când au conflicte. Un exemplu, este diferențiem observarea clasă de percepții,  traducem judecăţile în sentimente şi nevoi, ascultăm pentru a înțelege ceea ce trăiesc copiii. Nu facem comparaţii, evaluări, cereri, ameninţări, nu punem etichete, nu îi certăm pentru un comportament sau altul.

Intenţia noastră este să înţelegem ce s‑a întâmplat şi să le oferim ambilor copii un spaţiu să se exprime. Să le arătăm că nevoile pot fi împlinite şi altfel, și pot fi auziți chiar și atunci când greșesc. Copiii învaţă şi îşi doresc să înveţe de la noi, vedem acest lucru prin limbajul natural pe care îl capătă în timp. În acest mod le oferim copiilor un dar preţios pe care să îl poarte cu ei toată viaţa.

Educatorii vor opri întotdeauna un comportament agresiv, în scopul de a proteja, pentru a-i pune ambii copii la adăpost. Va opri limbajul care poate trezi în celălalt sentimente dificile Imi doresc ca la noi în grădiniță să vorbim blând unul cu altul, pentru că e important să avem grija de felul în care ne simțim. De aceea nu sunt de acord cu felul in care îi vorbesti lui…. și doresc să te oprești

Abordarea comunicării în funcție de temperamente

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Educația, chiar și a unui copil mic nu urmărește, să-l pregătească pentru școală, ci pentru viață … Maria Montessori

Înscrie-ți copilul la grădiniță