fbpx

Înainte de grădiniță

Înainte de grădiniță

Program educațional pentru pregătirea socială și emoțională a copilului pentru colectivitate
grupa de vârstă 2-3 ani
img

Până la vârsta de doi ani, copilul este într‑o relaţie de ataşament total faţă de mamă sau, cum spune Gabor Maté, într‑o conectare directă. În preajma acestei vârste, el intră într‑o nouă etapă: poate merge şi alerga singur, articulează cuvinte complexe şi leagă propoziţii, renunță la pampers, iar în unele situaţii se termină şi alăptarea. Copilul pare să fie independent, dornic de socializare, așa că adulții decid de multe ori să-l înscrie la o grădiniță cu program normal sau prelungit.

Experienţa noastră educaţională, ne-a arătat că până la trei ani copilului îi este greu să se adapteze unui program zilnic de grădiniţă, fără un sprijin susținut de 1 la 1. Și nu doar pentru că nu are încă sistemul imunitar suficient de dezvoltat sau abilități de comunicare, ci pentru că nu are încă independenţa emoţională pe care o presupune desprinderea de adultul care se ocupă de creşterea lui dar și experiența socială care să îi ofere încredere într-un alt mediu decât acasă și să stabiliească relații cu alți adulți.

În cele mai multe cazuri, copiii au nevoie de asistenţă şi suport emoţional unu la unu atunci când se integrează în comunitate. Mai exact, au nevoie de un adult care să le poată oferi prezență, atenţie și afecțiune, pe care să nu o împartă cu un alt copil. Iar majoritatea grădinițelor nu pot oferi acest tip de sprijin, cu atât mai mult în contextul actual, acel tip de acomodare care să îi permită copilului desprinderea în confort emoțional.

Toți părinții își doresc copii care să stea pe picioarele lor cât mai devreme, să fie independenți.  Pentru a creşte  adulți independenți şi echilibrați emoţional, este de ajutor să conştientizăm că între doi şi trei ani copilul trece printr-o perioadă de tranziţie. Pe parcursul acesteia, el îşi obţine uşor‑uşor autonomia pe măsură ce capătă încredere în alţi adulţi decât membrii familiei sale, dezvoltă abilităţi de interacţiune în grup şi se simte în siguranţă într‑un mediu complet diferit de cel de acasă.

E important să rețineți, copiii au nevoie de părinții lor până la desprinderea naturală de mediul familiar și acceptarea mediului social. Până la ușa grădiniței copiii au doar experiența familiei în ceea ce privește siguranță emoţională.

img
Educația, chiar și a unui copil mic nu urmărește să-l pregătească pentru școală, ci pentru viață.– Maria Montessori

Plecând de la această premisă și bazându-ne pe experiența celor 10 ani de educație timpurie, dar mai ales ținând cont de nevoile copiilor în această etapă de vârstă,  am creat programul Înainte de Grădiniță. El este o continuare firească al programului Eu și mami, și un preambul la Grădiniță.

Programul nostru educațional este croit pe nevoile de bază ale copilului între 0-6 ani, respectiv Siguranță emoțională, Încredere, Autonomie, Conectare, Joacă, Empatie și Apreciere.

Și da, o spunem cu încredere și bucurie: Înainte de Grădiniță este un program de integrare a copilului în colectivitate care nu mai există în nicio altă instituție de educație preșcolară. Este un program unic pe care Lumea lui MOMO l-a creat și dezvoltat încă din anul 2012, observând comportamentul copiilor în spațiul social în această etapă vârstă, fiind atenți la nevoile psihologice de bază ale copiilor, ascultând experiențele părinților care au întâmpinat dificultăți în acomodarea copiilor la grădiniță.

Ce primesc copiii?

img

O structură săptămânală cu activități bazate pe ritm predictibil și repetitiv, cu joacă liberă și ghidată , activități dezvoltare cognitivă, mișcare și povești, favorizând consolidarea reperelor care conduc la dezvoltarea sentimentului de siguranță, a obișnuințelor sănătoase și în final la activarea voinței.

Educația noastră pune accent pe grija față de nevoile de bază ale copilului între 0-6 ani, pe empatie, respect, încredere, sprijin  și acceptare.

Durata programului este de 4, 6 sau 9 luni, tocmai pentru că timpul de acomodare al fiecărui copil este diferit. Mulți dintre copiii care au trecut prin acest program de tranziție au trecut natural la grupele noastre de grădiniță sau la alte grădinițe. Vestea cea bună este că lucrurile funcționează și că atunci când tranziția se face fără grabă, copilul este pregătit pentru integrarea în mica societate pe care o reprezintă grupa de grădiniță – indiferent unde este aceasta.

Numărul maxim de copii dintr-o grupă este de 7. Copiii sunt însoțiți de părinți sau alți adulți din familie , rolul lor fiind de sprijin emoțional. Adulții nu interacționează sau se joacă cu copiii, acest rol aparține exclusiv facilitatorului Lumea lui MOMO.

  • Fac tranziția între acasă și spațiul social într-un mod natural și sănătos;
  • Descoperă că pot deveni independenți păstrând în același timp legătura cu părinții
  • Copiii se simt înțeleși, auziți și sprijiniți
  • Descoperă că mediul social poate fi la fel de sigur și de încredere precum cel de acasă, lumea exterioară devine mai ușor de explorat.
  • Devin parte a unei comunități de copii de aceeași vârstă și cu aceleași nevoi;
  • Învață lucruri noi și se joacă în grup;
  • Au acces la materiale naturale pentru explorare, creație și experimentare;
  • Trăiesc bucuria de a descoperi lumea dintr-o altă perspectivă: cea a colectivității;
  • Se inițiază în vocabularul emoțiilor, își exersează comunicarea
  • Deprind limitele oferite de interacțiunile cu ceilalți.
  • Întăresc legătura emoțională cu copiii și contribuie la sudarea relației de încredere;
  • Învață cum să sprijine copiii în tranziția către grădiniță;
  • Au acces direct și transparent la reacțiile copiilor în mediul social;
  • Contribuie la creșterea și educarea unor adulți independenți și echilibrați emoțional;
  • Descoperă noi instrumente de comunicare și relaționare cu copiii;
  • Intră într-o comunitate educațională și contribuie la dezvoltarea acesteia într-o manieră care să îi reprezinte.
  • Integrarea copiilor în mediul social în condiții de siguranță emoțională, respectând timpul și ritmul de adaptare al fiecărui copil;
  • Copii sunt sprijiniți să capete încredere în noua autoritate reprezentată de educator, prin transferul de încredere facilitat de părinte;
  • Îi pregătim pe copii să învețe din propriile experiențe, să accepte și alți copii în mediul lor, să se descopere pe ei în raport cu noul mediu;
  • Urmărim dezvoltarea limbajului și abilitățile motrice prin activități de grup și individuale, respectându-se ritmul natural de creștere;
  • Devenim partenerii părinților în creșterea și educarea cu blândețe a copilului și sprijin în traversarea acestei perioade de tranziție.
  • Grupa de vârstă 2-2,5 ani — Marți-Joi —                  10.00-12.00
  • Grupa de vârstă 2,5-3 ani — Luni-Miercuri-Vineri — 10.00-12.00
  • Creșterea independenței prin explorarea lumii și abilitățile de rezolvare a situațiilor dificile care apar la desprinderea de părinte sau interacțiunea de grup
  • Dezvoltarea cognitivă, facilitând înțelegerea lumii din jurul lor, stimulând practicarea activităților de manualitate în principal cele care implică desen, culoare, modelaj, frământare, introducere obiecte în recipiente.
  • Dezvoltarea limbajului, abilitățile de comunicare eficiente se dezvoltă pe măsură ce copiii folosesc sunete, expresii, limbajul corpului și, în cele din urmă, limbaj oral în timp ce răspund și îi înțeleg pe ceilalți.
  • Dezvoltarea fizică, cu accent pe coordonarea și controlul mișcărilor musculare mari și mici, în timp ce construiesc o înțelegere a conceptelor de sănătate și siguranță, cum ar fi jocul în cerc, dansul și lada senzorială.
  • Dezvoltare social-emoțională, dezvoltarea și înțelegerea propriilor emoții și a relațiilor lor cu ceilalți, precum și înțelegerea modului de a interacționa cu ceilalți copii în timp ce dezvoltă conștiința de sine.
  • Urmărim cele 3 arii de dezvoltare ale copilului, respectiv dezvoltare fizică, dezvoltare emoțională și dezvoltare cognitivă
  • Obiectivele noastre educaționale sunt aliniate cu cele ale Asociației Britanice pentru Educație Timpurie (The British Association for Early Childhood Education);
  • Susținem conceptele pedagogice create de Friedriech Froebel, Rudolf Steiner și Maria Montessori;
  • Utilizăm principiile și instrumentele oferite de Comunicarea Nonviolentă, metodă de comunicare conștientă creată de Psiholog Prof. Dr. Marshall Rosenberg.
  • 8 și respectiv 12 întâlniri lunare
  • Activităţi și materiale specifice copiilor la aceasta vârstă;
  • O gustare cu fructe de sezon, apa plată și ceai de plante;
  • Discuții individuale părinte educator;
  • Educator specializat în metodologia Lumea lui MOMO centrat pe nevoile copilului și oferirea contextului de siguranță emoțională;
  • Materiale naturale: jucării din lemn, pânze, lână, fetru, ceară de modelat, hârtie, acuarelă, lut, plastilină artizanală etc.
  • Feedback individual la finalul celor 4, 6 sau 9 luni de program;
  • Consiliere pentru părinți și acces la întâlnirile periodice ale comunității de părinți și educatori Lumea lui Momo.
  • Participare la workshop-urile de parenting oferite de Mira Loghin, Fondator Lumea lui MOMO, Solution Focus Coach si Trainer în Comunicarea Nonviolentă

Cum vă înscrieți în program

img
Suntem bucuroși să îi cunoaștem pe părinți și să discutăm despre primirea copiilor și ceea ce caută ei prin acest program. Intenția noastră este să facilităm un dialog în care părinții să pună toate întrebările pe care le au în legătură cu înscrierea în acest program și să primească de la noi toate informațiile necesare care îi pot sprijini să ia decizia pentru copiii lor.

Procesul de înscriere are următoarele etape:

  • Solicitarea în scris la [email protected]
  • Confirmarea disponibilității locului în grupă
  • Completarea formularului de înscriere, a notei de informare privind folosirea datelor cu caracter personal, semnarea regulamentului de ordine interioară
  • Semnarea contractului de prestări servicii educaționale
  • Plata taxei pentru prima lună, achitarea fondului de garanție și a cursului de introducere în comunicarea nonviolentă pentru părinți

Important!

Vă rugăm să ne comunicați ce modul preferați, respectiv  4, 6 sau 9 luni.  Nu există o perioadă mai scurtă, excepție fac doar situațiile în care timpul rămas până la data limită a programului este între 4 și 6 luni. În acest caz singura opțiune contractuală este pe durata rămasă până la terminarea programului, dar nu mai puțin de 3 luni. Valabilitatea acestui program educațional este de la 13 septembrie 2023 pana la 30 iunie 2024

Vă rugăm să indicați preferințele pe care le aveți în privința grupei de vârstă cu precizarea ca veți primi confirmarea locului, după depunerea formularului de înscriere, în limita locurilor disponibile.

Părintele sau un alt adult de încredere din familie va însoți copilul pe toata durata modulului ales și va urma indicațiile primite de la educator precum și cele din regulamentul intern de funcționare.

Taxe educaționale

img
8 sesiuni/lună

Grupa +2 ani

în fiecare marți și joi

950 RON
12 sesiuni/lună

Grupa +2,5/3 ani

În fiecare luni, miercuri și vineri

1350 RON