Grup de pregătire pentru grădiniță

Până la vârsta de 2 ani, copilul este într-o relație de atașament total față de mamă. În preajma acestei vârste, el intră într-o nouă etapă: poate merge și alerga singur, începe să articuleze cuvinte complexe și să lege propoziții, scapă de pampers și solicită olița sau mersul la toaletă. Din toate aceste motive, el pare că este mai independent și pregătit să se desprindă mai ușor de mamă. Iar adulții din jurul lui iau de cele mai multe ori decizia de a-l înscrie la un program zilnic de grădiniță. Sigur, adulții au motivele lor să ia această decizie și modul în care este organizată societatea noastră poate fi un factor determinant. Inclusiv concediul de creștere copil ia sfârșit la doi ani, motiv pentru care părinții trebuie să găsească repede o soluție.

Totuși experiența noastră educațională ne-a relevat că până la 3 ani copilul nu este încă pregătit să intre într-un program zilnic de grădiniță. Și nu doar pentru că nu are încă sistemul imunitar suficient de dezvoltat, ci în primul rând pentru că nu are încă independența emoțională pe care o presupune desprinderea de adultul care se ocupă de creșterea lui.

Chiar și psihologii cei mai ”progresiști”, care au susținut că este bine pentru copil să intre în colectivitate cât mai devreme, și-au revizuit poziția și afirmațiile: până la 3 ani, copilul are nevoie de asistență și suport emoțional de unu la unu. Mai exact, are nevoie de un adult care să îi poată oferi afecțiune și atenție pe care să nu o împartă cu un alt copil. Organizația Mondială a Sănătății recomandă o perioadă de minimum 2 ani între sarcini, atât pentru sănătatea mamei, care are nevoie de acest interval de refacere, cât și pentru a fi respectate nevoile copilului de atenție și grijă maximă până la vârsta de 3 ani.

De ce „Înainte de Grădiniță”?

Plecând de la această idee și având în spate experiența de lucru cu micuți între 1 și 3 ani, dar mai ales ținând cont de nevoile copilului și ale părinților, am gândit programul Înainte de Grădiniță. El este o continuare firească al programului Eu și mami, și un preambul la Alternativă la Grădiniță.

Programul nostru educațional are la bază nevoile reale ale copilului, care sunt cu totul altele decât cele ale adultului. Cu toții ne dorim să avem copii care să stea pe picioarele lor cât mai devreme – pentru ca noi, adulții, să ne putem vedea liniștiți de ale noastre. Pentru a crește un adult independent și echilibrat emoțional, ne ajută să conștientizăm că de fapt între 2 și 3 ani copilul trece printr-o perioadă de tranziție. Pe parcursul acesteia, el își obține ușor-ușor autonomia, pe măsură ce capătă încredere în alți adulți decât membrii familiei, dezvoltă abilități de interacțiune în grup și se simte în siguranță emoțională într-un mediu complet diferit de cel de acasă.

Și da, o spunem cu încredere și bucurie: Înainte de Grădiniță este un program de integrare a copilului în colectivitate care nu mai există în nicio altă instituție de educație preșcolară. Este un program unic pe care l-am  creat și dezvoltat din anul 2012, observând comportamentul copiilor de această vârstă, fiind atenți la nevoile lor, ascultând experiențele si nevoile părinților care au venit înspre noi.

Copilul are nevoie de părintele său până la desprinderea naturală, el este cel care îi oferă siguranța emoțională. Iar când separarea de părinte nu se întâmplă treptat, apar atât efecte imediate (îmbolnăviri, regrese emoționale, tantrum), dar și costuri pe termen lung la nivelul încrederii în sine și a sănătății emoționale a viitorului adult. Pe termen lung acest lucru se traduce prin slăbirea relației de încredere dintre părinte și copil.

Programul nostru este gândit pe o durată de 4, 6 sau 9 luni, tocmai pentru că timpul de acomodare al fiecărui copil este diferit. Mulți dintre copiii care au trecut prin acest program de tranziție au trecut natural la grupa  Alternativă la Grădiniță. Alții au mers la grădi în alte locuri. Vestea cea bună este că lucrurile funcționează și că atunci când programul de separare se face fără grabă, copilul este pregătit pentru integrarea în mica societate pe care o reprezintă grupa de grădiniță – indiferent unde este aceasta.

Am lăsat la final activitățile educaționale pe care le desfășoară copilul. Și am făcut acest lucru deliberat, știind că în alte locuri părinților li se livrează de regulă informații mai ales despre acestea – și cel mult alte lucruri legate de ceea ce a pictat, ce a desenat, masă, mers la toaletă, eventual dacă a plâns sau nu. Sigur că și pentru noi aceste lucruri sunt importante, dar nu la fel de importante precum siguranța emoțională a copilului.

Obiectivele noastre educaționale sunt realizate conform Asociației Britanice pentru Educație Timpurie (The British Association for Early Childhood Education), a conceptelor pedagogice create de Friedriech Froebel, Rudolf Steiner și Maria Montessori. Iar la baza interacțiunii noastre cu copiii, părinții și educatorii stă comunicarea empatică (Non-Violent Communication by Marshal Rosenberg) – mai exact punem accent pe grijă față de nevoile fiecăruia, empatie, compasiune și acceptare în tot ceea ce facem. Structura activităților zilnice este una repetitivă și ritmică, favorizând consolidarea reperelor care conduc la dezvoltarea sentimentului de siguranță, a obișnuințelor sănătoase și în final la activarea voinței.

Ce ne propunem prin programul Înainte de Grădiniță?

În primul rând integrarea copilului în mediul social în condiții de siguranță emoțională, respectând timpul și ritmul de adaptare al fiecăruia. În acest mod, copilul este ajutat să capete încredere în noua autoritate reprezentată de educator, în colegii de grupă și, nu în ultimul rând, în părinte.

Îl pregătim pe copil să învețe din propriile experiențe, să relaționeze cât mai bine cu ceilalți și cu ei înșiși, să fie creativi, flexibili și curajoși.

Urmărim dezvoltarea abilitaților specifice la această varstă

Ținem copiii conectați la tot ce se întâmplă în natura, respectându-le ritmul natural de creștere.

Devenim partenerii voștri în creșterea și educația copilului și vă sprijinim în traversarea acestei perioade de tranziție.

Beneficii pentru copil:

  • Face tranziția între acasă și grădiniță într-un mod natural și sănătos;
  • Descoperă că poate deveni independent păstrând în același timp legătura cu părintele;
  • Devine parte a unui grup de copii de aceeași vârstă și învață interacțiunea în grup;
  • Învață lucruri noi și se joacă în grup – are acces la materiale naturale pentru explorare, creație și experimentare;
  • Descoperă beneficiile independenței;
  • Traiește bucuria de a descoperi lumea dintr-o altă perspectivă: cea a colectivității;
  • Se inițiază în vocabularul emoțiilor și deprinde limitele oferite de interacțiunea în grup.

Beneficii pentru părinte:

  • Întărești legătură emoțională cu copilul și îi consolidezi încrederea de sine;
  • Înveți cum să îți sprijini copilul în tranziția către grădiniță;
  • Așezi fundația în creșterea și educarea unui adult independent și echilibrat emoțional;
  • Intri într-o comunitate de părinți cu valori similare și contribui la crearea și dezvoltarea unei comunități educaționale care să vă reprezinte, pe tine și copilul tău.

Info administrativ

Orar: 8 întălniri lunare, desfășurate de 2 ori pe săptămână, a câte 2 ore fiecare. Educator pregătit special de Lumea lui MOMO centrat pe nevoile copilului și oferirea contextului de siguranță emoțională, un spațiu vesel, atmosferă ca acasă, materiale naturale: jucării din lemn, pânze, lână, fetru, ceară de modelat, hârtie, acuarelă, lut, plastilină artizanală etc.

Grupe de maxim 7 copii (mămicile, bonele sau bunicile care însoțesc copii vor rămân în cadrul grupului până la acomodarea copilului).

Programul include:

    8 întâlniri lunare, Instructor Educație Timpurie dedicat

  • Activităţi și materiale specifice copiilor la aceasta vârstă;
    O gustare cu fructe de sezon, apa plată și ceai de plante;
    Discuții individuale părinte-educator
    Evaluare copil la finalul celor 4, 6 sau 9 luni de program;
    Consiliere pentru părinți și acces la întâlnirile periodice ale comunității de părinți și educatori Lumea lui Momo.
  • Participare la workshopurile  Școala Părinților, dezvoltate în parteneriat cu Monica Reu, Președintele Asociației de Comunicare Non-Violentă din România si Mira Loghin, Fondator Lumea lui MOMO si Trainer in Certificare in Comunicarea Empatică.

Inscriere si taxe 

Înscrierea în acest program se poate face optând pentru module de 4, 6 sau 9 luni.  Exceptie fac doar situatiile in care timpul ramas pana la terminarea programului este intre 4 si 6 luni, in acest caz singura optiune contractuala este pe durata ramasa pana la terminarea programului educational. Valabilitatea acestui program educational este de la 13 septembrie 2018 pana la 30 iunie 2019.

Taxa lunara este 600 de lei, și cuprinde 2 ședințe săptămânale, a câte 2 ore fiecare, timp de 4 săptămâni (8 ședințe lunare). Taxa este nerambursabilă, indiferent de numărul ședințelor la care a participat copilul în decurs de o lună. Excepție fac situațiile când cursurile nu se țin independent de voința noastră (vacanțe, zile libere legale, motive de sănătate instructor, situații de urgență, calamități naturale), în acest caz se vor scădea din taxa lunară ședințele neefectuate. La incheierea contractului se achită o taxă de garanție in valoarea unei taxe lunare, respectiv 550 lei. Suma este returnable la finalul contractului sau poate deveni taxa afferent ultimo luni de curs. Garantia este nerambursabila in cazul in care contractul se reziliaza de catre Beneficiar inainte de termen.

In prima lună, parintele va participa la cursul Comunicare empatica in educatia timpurie creat special pentru parintii inscrisi in Programul Inainte de Gradinita,  in parteneriat cu Asociatia de Comunicare Non-Violent din Romania.Taxa aferenta acestui curs fiind de 100 lei/parinte. Pentru al doilea părinte (bunica, bona) se aplică o reducere de 50%. Taxa cursului se achită odata cu taxa prime luni de inscriere.

Înscriere: prin e-mail la  inscrieri@lumealuimomo.ro, menționând datele de contact, numele și vârsta copilului si motivatia inscrierii in acest program.  Parintele va fi contactat pentru a stabili o intalnire cu managerul educational pentru oferirea tuturor detaliilor inainte de inscrierea in program si agrearea colaborarii. Urmatoarea etapa este semnarea contractului si plata in avans a serviciilor pentru prima lună si garantiei aferente.  Detalii la telefon: 0758.585.113 sau 0754.565.111

CE NE-AU ÎMPĂRTĂȘIT PĂRINȚII CARE NE CUNOSC

Dragi părinti, dacă oscilați între a vă inscrie sau nu copilul la programele organizate de Lumea lui MOMO, vă recomand să o faceți și nu o veți regreta. Echipa este minunată și grija cu care se ocupă de copii, atenția acprdată lor, siguranța emoțională care îî înconjoară fac din aceste programe veritabile nestemate. Semnat, o mamă al cărei copil a fost extrem de fericit în programul Înainte de Grădiniță. (Cristina Pantea)

Participarea la programul “Inainte de gradinita” este fara indoiala cel mai bun si potrivit lucru de facut cu ceva timp (6 luni -10 luni) inainte de a inscrie copilul la gradinita. Eu, fara sa am prea multe informatii despre cum se face, am inscris-o pe fiica mea la gradinita si dupa primele doua zile de plansete am retras-o. Contrar altor opinii am fost sigura ca exista mersul la gradinita “fara lacrimi” si am reusit acest lucru prin participarea alaturi de fetita mea la aceste ateliere. Ce si cum se face treaba la ateliere e o intreaga stiinta, va las sa descoperiti voi. Cand am simtit eu si am primit confirmarea din partea educatoarei ca e pregatita, am mers la gradinita din cartier, unde, s-a simtit in largul ei, din prima zi spre bucuria mea si a ei. (Silvia Anitei)


Iubire, Siguranta, Emotie, Implicare, sunt principalele argumente pentru care copilul tau trebuie sa paseasca in Lumea lui Momo (Veronica)

“Delia a crescut mult cu acest program, a ajutat-o să-și verbalizeze emoțiile, să se deschidă, ea fiind la bază un copil timid și introvertit…I-a educat urechea muzicală, și acum, după un an, ține minte cântecele învățate. Este un program atent gândit, care își atinge scopul, copilul nostru la 2 ani și 10 luni s-a acomodat foarte ușor la grădiniță" (Alexandra)