Aici, la Lumea lui Momo ne-am propus să ne facem timp pentru copilul tău exact așa cum are el nevoie. De aceea îl ascultăm cu toată atenția și îi dedicăm toată priceperea, rabdarea, atentia și iubirea noastră. 

Copilul este o unitate de vointa, simtire si gandire, o fiinta completa, receptiva din punct de vedere senzorial. De aceea in cadrul programlui “Alternativa la Gradinita” urmarim dezvoltarea sanatoasa si armonioasa a copilului vazut ca o unicitate, intr-o siguranta emotionala deplina.

Obiectivele noastre educaționale le-am stabilit conform Asociației Britanice pentru Educație Timpurie (The British Association for Early Childhood Education), a conceptelor pedagogice create de Friedriech Froebel, Rudolf Steiner și Maria Montessori. Iar la baza interacțiunii noastre cu copiii, părinții și educatorii stă comunicarea empatică (Non-Violent Communication by Marshal Rosenberg) – mai exact punem accent pe grijă față de nevoile fiecăruia, empatie, compasiune și acceptare în tot ceea ce facem.

Metoda noastra educationala se construieste in jurul ideii că fiecare copil este unic și că într-un mediu guvernat de relații empatice, pozitive, acesta se poate dezvolta optim și poate învăța. Altfel spus, nu există rețetă unica de a educa un copil și doar ascultându-l, observandu-l educatorii pot ști care îi sunt nevoile și particularitățile. Atenție, a asculta copilul nu este deloc egal cu a-l lăsa să facă tot ceea ce dorește, ci pur și simplu a alege acele metode care i se potrivesc cel mai bine. Mai mult, de a inventa unele noi dacă acestea nu există încă.  Pentru că tot ce contează este ca acel copil să se simtă acceptat, iubit, respectat așa cum este. Pentru noi educatia nu este un scop in sine, ci o cale de a atinge implinirea.

La Lumea lui MOMO, jocul este o valoare. Prin joc copilul percepe, intelege, invata despre el. Prin jocul liber copilul invata sa cuprinda si sa cunoasca lumea, actionand prin vointa de a imita intr-un mod personal. La Lumea lui MOMO, prin joc liber copiii patrund in natura si in Univers, in lumea cifrelor si a literelor, a imaginatiei si fanteziei, isi educa limbajul, invata activitati practice, isi dezvolta abilitati de socializare si comunicare.

Ei bine, în educație ”cum” este aproape mai important decât ce si cat. La Lumea lui Momo copilul e ajutat să facă singur fără a fi presat în niciun fel. Nimeni nu cicălește, nimeni nu ceartă, nimeni nu pedepsește si ii arata ca a gresit. Greseala este una dintre cele mai valoroase oportunitati de invatare. Și nimeni nu-l presează să înmagazineze o anume sumă de cunoștințe.

Spuneam ca orice copil, indiferent de istoria lui de viata, e o ființă unică – cu emoții unice, cu dorințe unice, reacții unice, ritm propriu de învățare. Intenția noastră este să găsim calea care îl ajută să învețe în condiții de deplină siguranță emoțională. Iar primii ani de viață sunt și ei unici. Cu siguranță face lucrurile diferit de alți educatori, de aceea am și numit programul Alternativă la Grădiniță. Și avem convingerea că așa cum se întâmplă la noi lucrurile este cel mai respectuos mod de a crește copilul și de face loc adultului de mâine.